Hur man får anpassad e-postadress

För att uppnå framgång online måste du upprätthålla ett professionellt utseende och konsekvent varumärke hela tiden, inklusive e-post. Med en anpassad e-postadress kan du använda ditt eget namn för ditt företag för en generell Gmail, Outlook eller annan e-postleverantör.

Med en anpassad e-postadress kan du bestämma exakt vad som går före och efter @ -symbolen. Anpassade e-postadresser används vanligtvis av företag och enskilda med en närvaro på nätet eftersom de gör dem ser mer professionella, lättare att komma ihåg, marknadsföra sitt varumärke och lägga till direkt trovärdighet.

Om du vill få en gratis anpassad e-postadress väljer du ett domännamn och registrerar dig för webbhotell. Webbhotelltjänster kostar från bara några dollar per månad till hundratals. Med Bluehost kan du få snabb och pålitlig webbhotell, och här skapar du en anpassad e-postadress här:

1. Logga in på din Bluehost Kontrollpanel.
2. Klicka på fliken E-post och kontor från menyn till vänster på skärmen.
3. Fyll i din anpassade e-postadress i avsnittet "Lägg till e-postkonto" och ange ditt e-postlösenord.
4. Klicka på knappen "Skapa konto".
5. På bara några sekunder skapar Bluehost din anpassade e-postadress.

Det finns många skäl till varför Gmail är så populärt bland e-postanvändare. Det är lätt att använda och har många riktigt användbara funktioner. Några av dess mest älskade funktioner inkluderar självförstörande e-postmeddelanden, offline-support, svävningsaktiverat skräp och snooze, smarta svar, e-post-nudges, intelligent sökning, förmågan att ångra skickade e-postmeddelanden och många andra. Gmail integreras också med otaliga tjänster från tredje part som kan hjälpa dig att hantera din inkorg.

För att få en anpassad e-postadress måste Gmail-användare utföra följande steg:

1. Få ett anpassat domännamn.
2. Besök G Suite och klicka på knappen "Komma igång".
3. Du blir ombedd att ge grundläggande information om dig för att ställa in ditt konto och starta din 14-dagars kostnadsfria provperiod.
4. Då blir du ombedd att välja ett domännamn. Välj "Ja, jag har ett jag kan använda" om du redan har köpt ett domännamn. Om du ännu inte har ett domännamn kan Google hjälpa dig att registrera ett.
5. Följ sedan anvisningarna för att verifiera ägandet av ditt domännamn.
6. Välj slutligen ett användarnamn som du vill använda som din professionella e-postadress och glöm inte att använda ett starkt lösenord för att skydda ditt konto.

För mer information om hur du får ett anpassat domännamn, läs hela artikeln - https://clean.email/custom-email-address